Thursday, December 15, 2011

Mengarut Di Hujung Tahun

setengah dari diri yang berkata-kata atau dalam bahasa inggerisnya, half of me talking.....



jika...
jika aku mati... sebentar lagi, dalam kiraan 1 2 3 4 5...
jika aku dilanggar lari ketika berjalan pulang... dan aku terkulai kaku disitu...
jika aku tidur dan tidak terjaga lagi, beku dan putih... tiada subuh di pagi dingin... 



masa...
dosa yang menggunung mencecah ke awan ...
pahala seperti daun kering yang di bawa arus sungai hilang di lautan...
jiwa merangkak ke syurga dikala jasad berlari ke neraka...



dan cerita...
dan aku adalah penulis
dan kamu adalah karya agungku...
dan demi masa...
kisah ini belum berakhir...



p/s: lapar pagi-pagi ni, nak pergi makan pagi.... - "mengisi perut itu adalah satu kewajipan" .... dalam erti kata lain... "mencari rezeki itu juga adalah satu kewajipan".



*iman nur aima*




4 comments:

  1. barangkali kalau aku mati dalam tidur... insyaallah wuduk aku sempurna untuk jumpa Dia...

    ps: selamat malam iman nur aima....

    ReplyDelete
  2. Sy ingat Sy je akan mati malam ni... Sy harap awak ok... InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. Sy... ingat mati selalu pun tak salah... :)

    ReplyDelete