Monday, January 30, 2012

purata hayat kakak cuma 30 tahun lagi


"Kak... bayangkan... umur ko kak tahun ni dah 28 tahun... ko mungkin boleh hidup dalam lingkungan 30 tahun je lagi kak... bila nak kawin ni? nampak je macam budak-budak tapi ko bukan budak-budak lagi kak" - ayah.

Rasa nak terhambur air teh-o yang sedang di teguk... cawan yang dipegang aku pulangkan ke piring alas... lantas aku balas dengan gurauan bersahaja sambil tersengih...

"tapi akak comel lagi macam budak-budak... heeee... ok ok... ayah jangan risau... tahun ni jugak... akak bawa balik calon menantu ayah...! kalau tak da jugak... ayah dipersilakan untuk melelong akak di pasaran terbuka"
(dengan semangat yang berkobar-kobar dan mata bersinar-sinar aku janji dengan ayah...) 

***

hidup mati di tangan tuhan, jodoh pertemuan... semua tu... jangan diberat-beratkan tapi.. yer... kita perlu lah berusaha :)

alang-alang ayah dah sebut yang purata jangka hayat aku cuma tinggal 30 tahun lagi... membuatkan aku yang suka berfikir ni... berfikir lebih panjang menjela-jela lagi... kalau jangka hidup cuma tinggal 30 tahun lagi... maknanya purata hayat aku (plus minus) 58 tahun je... lepas tu nak ka.. tak nak ka... - move on to the next level.

itu pun kalau Allah... tidak menjemput lebih awal... mana tahu, meningal sebab sakit ke... kemalangan ke... mati syahid bersalin ke (errr... tak kahwin lagiii)... mati dalam tido ke... isk... Ya Allah, berat sangat kalau nak difikirkan pasal hidup mati ni.... redha je lah...
(redha itu ikhlas... pasrah itu berserah.... ~ ombak rindu?! motif?)

tapi sebelum mati tu... kena la hidup dulu... makanya, apa yang aku nak buat dengan hidup aku yang dah tak berapa lama ni! haaa... mungkin, inilah perkara yang merunsingkan ayah aku... mestilah ayah aku nak tengok anak dia ni... dijaga oleh suami yang beriman lagi solihin... punyai cucu cicit yang soleh dan solehah... 

adeeii... berat nak difikirkan ni... bukan ayah je yang runsing... aku pon bole mereng macam ni...
~ esok lah sambung fikir... itu pun, jika esok masih ada ~


p/s panjang karangan kanak-kanak ribena kali ini :)) and i love you so much dad... i'm not going to let you down... i promise!

iman nur aima




i am selfish
i could not let you go
i can't let you out of my mind
i can't let my heart off you
i am sorry


sinking boat


i'm tired of rowing the boat alone
i don't mind sinking 

but if you don't want to see me dying
then save me

iman nur aima


Monday, January 16, 2012



i am sure that we could be more than just amazing


Sunday, January 15, 2012

50/50

50/50
where i 50% crying and 50% laughing which equal to 100% emotion
and so... my math is not that horrible :)

meet adam...


beautiful  <3


CANCER





i don't like her... the GF soon to be EX-gf


but i like her :) the soon to be GF


families facing cancer together... sob sob... anyway... here's adam on drug :))


get rid of the hair...


JGL still look awesome even without hair :P


adam's smile


<3
i really see myself when he react to all the mess in her car... <3


revenge to ex-gf


the scene where i brokedown badly


i love morphine....haha...this is so funny and i could not stop crying...


they look cool together... personality wise <3

picts source: tumblr & google :)

My First Little Place: Closet Envy

My First Little Place: Closet Envy:

'via Blog this'

goosshh... heaven in bedroom... <3 second last :)

Friday, January 13, 2012



bersedih dan lapar = sangat-sangat menyedihkan... dan tiada fokus
bersedih dan kenyang = menyedihkan dan boleh fokus dengan kesedihan sebab perut tak berbunyi-bunyi
kesimpulannya, makan dulu... kemudian sambung bersedih.






numb inside





Thursday, January 12, 2012

send me home


i want to be home
i am not o.k
i could not control my temper and emotional turbulence
so 
don't talk to me
don't touch me
don't call me
do nothing
precisely nothing
because i can be mean
really mean!


Monday, January 9, 2012

teach myself to be creative

last week, i want to be the girl who plays the guitar... i have put my eye for a dark brown acoustic guitar...so childishly determine to the extent i annoyed my best friend - she's skeptical about me playing a guitar... :))



this week, i want to be a fashion designer... seriously... which mean this is serious and when i'm serious, i'll do what ever even beyond my power to make it happen! i'll learn.


next week... i have no idea... which is good because i can keep my focus to become a designer :))

p/s are there any massive blocks build up in front of you? no? so nothing will stop you.

*iman nur aima*

Sunday, January 8, 2012

Magic

sometimes i'm so surprise how lives move so quickly 
they got married
she delivered a baby
he got new position
they bought a new house
she's positive pregnant
former housemate is getting engaged
they officially a couple who will eventually plans for the future

how bizarre it is?
to the extent i thought it is magic

Saturday, January 7, 2012

upset


some people might misread me
some might make general judgement
and some might assume

and here is the problem

i... have a problem of expressing my anger and my disappointment
i... have a problem of explaining my own generic action and my innocent thought
defending myself is a luxury that i could not afford

for some reasons
some people's action hurt me so much
but i never know how to express my anger
if these 'some people' notice how bad they hurt me
they'll regret doing it

goodnight!
i'm crying in my sleep all over again




Thursday, January 5, 2012

i like you so much and i have fallen in love

on a serious note.

i want to confess and say... "i like you so much... more than that I've fallen in love with you".

ok.. tak mati pon kan kalau cakap macam tu dekat orang yang kita suka. paling teruk pon. kene reject jer. ape lah sangat kene reject. paling tak pon menangis  3, 4 malam. kecewa 3, 4 bulan. jatuh tangga 3, 4 kali. lepas tu ok balik lah :)


p/s: rambling again :p

Sunday, January 1, 2012

married?!



my new year was all been spoiled because people keep asking me when will i get married. for god sake! if another person ask me that old same question again. i'll go nuts! i'll go crazy! i might sleep for 7 days and 7 nights!