Wednesday, January 30, 2013

sayur

ini lah dia sepasu dua sayur 'emergency' di belakang rumah. 
alhamdulillah.


iman nur aima

Sunday, January 20, 2013

cerita kedai makan


aku selalu nampak pak cik dua orang ni balik dari berjemaah di masjid al-malik khalid USM. balik insyak, kadang-kadang makan dekat kedai makan yang dekat dengan rumah sewa aku. aku rasa depa dua ni bestfriend forever. pak cik yang pakai cermin mata tu muka dia macam cina, memang orang cina kot. pak cik berjanggut tu kita boleh panggil mamu penang, selalu dia kayuh basikal pergi masjid pakai kain pelekat kotak-kotak.

secawan teo panas tu aku punya, biasalah bila anak dara sorang-sorang duduk rumah sewa malas masak, dia pergi kedai makan, sambil makan dia cuci-cuci mata cari prospek. aku rasa aku kena cari seseorang tuk 'up' motivasi aku memasak, berdua kan lebih baik. cari husband - kalau dapat bakal macam pakcik dua orang tu pun ok jugak. sejuk mata memandang. dah tentu-tentu pandai ajar anak mengaji.

p/s kes dah kering idea nak up entry. sekian, wassalam.

iman nur aima


Tuesday, January 8, 2013

The Nicest Thing



too many wishes isn't good for your heart.... sigh....


The Nicest Thing, Kate Nash


All I know is that you're so nice
You're the nicest thing I've seen
I wish that we could give it a go
See if we could be something

I wish I was your favourite girl
I wish you thought I was the reason you are in the world
I wish my smile was your favourite kind of smile
I wish the way that I dressed was your favourite kind of style

I wish you couldn't figure me out
But you'd always wanna know what I was about
I wish you'd hold my hand
When I was upset
I wish you'd never forget
The look on my face when we first met

I wish you had a favourite beauty spot
That you loved secretly
'Cause it was on a hidden bit
That nobody else could see
Basically, I wish that you loved me
I wish that you needed me
I wish that you knew when I said two sugars,
Actually I meant three

I wish that without me your heart would break
I wish that without me you'd be spending the rest of your nights awake
I wish that without me you couldn't eat
I wish I was the last thing on your mind before you went to sleep

Look, all I know is that you're the nicest thing I've ever seen
And I wish that we could see if we could be something
Yeah I wish that we could see if we could be something




pena iman nur aima

Monday, January 7, 2013

rumit

gelang tangan putus lalu aku menangis
tak faham? aku sendiri pun tak faham
betul lah, perempuan tu rumit.

ape susah? cari gelang baru.


iman nur aima

Sunday, January 6, 2013

hantuk kepala


Kalau beginilah jalan yang kau pilih. Sila hantuk kepala kau ke dinding sehingga dunia jadi kelam!

Sampai bila kau nak melayan bayangan dan ilusi-ilusi yang kau reka sendiri! Sampai bila!!
Mimpi tetap mimpi! Realiti tetap realiti.

Atau kau nak biarkan minda kau terbejat dengan pemikiran luar sedar kau! Kau nak rugi seumur hidup? Nak mati dengan perasaan dan rasa yang hanya kau dalam dunia kau sendiri yang kau anggap benar? 

Sudah..sudahlah... bawa-bawalah tersedar. Sila bangun dari tidur kerana aku takut kau mati dalam tidur sehingga kau terlepas melihat cahaya pagi yang menyinari segenap ruang dunia ini! Belum pun malam, belum pun segalanya bermula...kau dah 'mati' dulu. 

p/s - aku tak marah dengan diri aku sendiri.... percayalah... aku marahkan kucing jiran aku... *smirk*

iman nur aima

Tuesday, January 1, 2013

QnA


Q: kalau aku jumpa diri aku, adakah aku akan suka dengan diri aku?
A: tak. tak suka langsung.

-hesitate-

sekian. terima kasih.



iman nur aima