Thursday, March 13, 2014

#LITTLE PRAYER


Selain daripada kesedihan, kekecewaan diatas kehilangan MH370; aku juga sangat sedih dengan keadaan cuaca di Malaysia sekarang, Kuala Lumpur khususnya dan juga di Negeri Sembilan, kampung aku wei..

Gambar aku ambil jam 8.25 pagi tadi, 13/3/2014

Petang semalam (12 March 3013), bila aku keluar je dari pejabat jam 5.45 petang, MasyaAllah... berasap kau! Jerebu teruk sangat :'(

Minggu lepas aku demam, siap pergi buat ujian darah dekat HKL sebab demam 5 hari tak elok-elok...risau betul kalau aku demam denggi, hari-hari kena buat ujian darah? taaaakk sanggup...

Baru je demam aku nak kebah...keadaan cuaca pulak makin merudum, batuk aku makin teruk...mana-mana pergi ada jerebu...serius! aku sensitif sangat dengan udara yang tercemar...dan sekarang udara yang aku sedut bau asap :'( Ya Allah...sebak sangat aku rasa...Waktu malam pun masih terasa kehangatan...Ya Allah, turunkan lah hujan, bersihkan udara kami Ya Allah. Jauhkan kemarau ini Ya Allah..

Aku rasa macam bertimpa-timpa pulak ujian yang diturunkan buat kita kat Malaysia ni :'( Kemarau, jerebu, kebakaran hutan... Semua ni pasti memberi kesan kepada kita semua secara langsung dan tak langsung...skema plak aku...

Sepanjang Lebuhraya Nilai-Seremban


Yang ni gambar dua minggu lepas dekat kawasan lebuhraya menghala dari Nilai - Seremban, on the way balik kampung, tak pernah aku tengok kebakaran hutan sampai ke lereng-lereng tepi jalanraya :( sebak lagi bila aku fikir tentang binatang-binatang yang menetap kat kawasan tu :'(

Jadi sepanjang bulan lepas dan besar kemungkinan bulan ini juga, aku nasihatkan diri aku yang lemah ini untuk tidak berada diluar rumah/luar bangunan untuk tempoh yang lama...sesak nafas aku rasa :(

Ya Allah....sejahterakanlah kami. Temukan kami dengan MH370 dan juga turunkanlah hujan yang memberi kelapangan kepada kami.

aku rindu :(

p/s keep on praying #MH370 #prayforencikpolistrafik #prayforburuhpembinaan #prayformuridsekolah #prayforpesakitasma #prayformalaysia #sejahteramalaysia #prayforall

imannuraima


4 comments:

  1. Jerebu di n9 ni so far paling teruk pernah aku alami..take care iman

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...jarang aku nak nangis pasal udara ni...but now i am :(

      Delete