Thursday, March 31, 2011

Dia, Saya & Senyuman

Dia: Nak bawa kamu ke satu tempat?...katalah ..tak kisah...
Saya: Baik...saya tak kisah...ke mana-mana sahaja yang kamu mahu...
(Dia tersenyum...)
Dia: Kayangan...boleh?
Saya: Untuk hilang pun ...saya tak kisah....asalkan...
Dia: Asalkan apa?
Saya: Kamu ada...
(Dia tersenyum...)

Dia: Bagaimana agaknya kamu akan didik.....(terhenti)
Saya: Didik....apa?
Dia: Tak ada apa-apa....
(Saya tersenyum...)
Saya: Kamu tak akan habiskan ayat kamu itu...hanya untuk masa ini sahaja bukan?
(Dia tersenyum...)
(Saya juga tersenyum...)

Saya: Kamu nampak tak...saya dan kamu boleh pergi jauh?
Dia: Saya tak tahu...(senyap)
Saya: tak apa..saya faham..kalau kita tak boleh pergi jauh pun...tak apa...
(Dia senyap...merenung jauh)
Saya: Kalau kita tak jumpa lagi pun tak apa...saya faham....
(Saya tersenyum....bergerak untuk keluar dan pergi....)
Dia: Jumpa kamu lagi nanti...
(Saya tersenyum dan merenung dia...)
Dia: Kamu....katalah “jumpa kamu lagi nanti”...
(Saya tersenyum....dan pergi)

Dia: Saya suka hujan...saya suka awan...saya suka buku...saya suka lihat kamu baca buku...saya suka kasut kamu....saya suka kamu pandai masak...saya suka kamu senyum...
Saya: Saya suka segalanya tentang kamu....
(Dia tersenyum....lalu lihat masa)
Saya: Kamu suka masa-masa dengan saya bukan?
(Dia tersenyum...)
Dia: Mungkin esok tiada lagi...
Saya: Mungkin juga saya sudah pergi....mungkin juga kamu tiada lagi....
(Dia tersenyum...saya tersenyum.....hening seketika)

Dia: Selamat malam...
Saya: Selamat malam...
Dia dan saya....dan senyum.....

::: pena iman nur aima~


No comments:

Post a Comment