Saturday, July 7, 2012

Salleh Anfal & Nur Aisyah

"Salleh Anfal bin Abdul Muslim, aku cintakan kau..." tegas dalam lembut Aisyah bersuara.

"Ye..aku tahu, aku juga cintakan kau...tapi aku kena pergi. Aku jumpa kau 12 bulan 10 hari dari sekarang, jaga dirimu baik-baik Aisyah. Assalammualaikum". Dan dengan akhirnya ayat itu, Salleh meninggalkan Aisyah terpinga sendirian.

***
Setahun 10 hari! Setahun sudah dia pergi. Kegilaan apakah ini Salleh Anfal? Ye, aku cuba lupakan kau, tak banyak kenangan pun yang kau tinggalkan, tak banyak patah kata, tak banyak bual bicara, tak banyak yang perlu aku ingat. Sikit sangat tentang kau yang aku tahu. Malah raut wajah kau juga, aku lupa. Aku sedikit pun tak pernah benar-benar merenung wajah kau. Aku tak ingat langsung rupa alis mata kau. 

Tapi aku tahu. Aku cintakan kau. Saat pertama kali kau marahi aku, aku telah jatuh cinta dengan kau. Itulah kali pertama dan terakhir kau benar-benar marahkan aku. Mungkin aku yang gila! Ada apa dengan kau Salleh Anfal? Sewenang-wenangnya kau marahi aku. Dan itu buat aku jatuh cinta dengan kau, dan kau pun tahu. Aku tak pernah simpan rasa itu. Dan kali terakhir kita berjumpa, kau katakan kau juga cintakan aku lalu kau menghilang. Kegilaan apakah ini?

***

"Nur Aisyah binti Muhammad Imran, aku kembali menuntut kau dari orang tuamu" bergetar patah kata yang keluar dari mulut Salleh Anfal. Aisyah terpana.


iman nur aima

2 comments:

  1. ala suweeeet :P

    btw, thanks sebab komen kispen "Sarah" kat s7w :)

    ReplyDelete